Skanska är nominerat till Cannes Corporate Media & TV Award för filmen We are Skanska.
Filmen som visas på Skanskas alla webbplatser och som företagspresentation är en vandring genom flera av Skanskas stora projekt, bland annat över Öresundsbron, genom tunnelbanan i New York och på motorvägen Antofagasta i Chiles öken.
– Med den här filmen ville vi berätta om några av våra projekt runt om i världen. Vi bygger inte bara en bro eller en väg utan skapar sammanhang och utvecklar samhällen, säger Maria Lomholt, varumärkesansvarig för Skanska globalt.
Skanska har nominerats i konkurrens med mer än 666 bidrag från 35 länder.
– Vi vill bli betraktade som en modern och innovativ samhällsbyggare. Den här utmärkelsen visar att vi kan vara det även på kommunikationsområdet, säger Maria Lomholt, varumärkesansvarig för Skanska globalt.
Vinnarna utses vid en prisgala i Cannes den 18 oktober.
Du kan se filmen här: http://www.skanska.se/Om-Skanska/Vi-ar-Skanska/
Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Produktionsbolag: Edithouse
Kund: Skanska AB