Skanska vinner Guld i Cannes Corporate Media & TV Award för filmen We are Skanska.
– Det är enastående kul. Priset är ytterligare ett kvitto på att konceptet med filmen fungerar. Filmen beskriver Skanskas verksamhet utifrån våra projekt. De flesta känner till oss som byggföretag men inte våra projekt eller vad de bidrar med i samhället, säger Maria Lomholt, varumärkesansvarig för Skanska globalt.
Filmen är en vandring genom flera av Skanskas stora projekt, bland annat över Öresundsbron, genom tunnelbanan i New York och på motorvägen Antofagasta i Chiles öken.
Skanska var en av guldvinnarna i konkurrens med närmare 700 bidrag från 35 länder. Priset avser kategorin internkommunikation.
Vinnarna utsågs vid en prisgala i Cannes igår kväll den 18 oktober.
Du kan se filmen här: http://www.skanska.com/weareskanska
Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Produktionsbolag: Edithouse
Kund: Skanska AB