Skanska är den mest attraktiva arbetsgivaren bland studenter

I Karriärföretagens senaste mätning har vi blivit utsedda till den mest attraktiva arbetsgivaren av Sveriges studenter.

En person iklädd en synlighetsjacka med reflekterande ränder och en vit skyddshjälm står framför en rostig metallvägg. Personen håller upp sin vänstra hand som om hen gestikulerar eller pekar,
1 av 2 Skanska är nummer ett i Karriärföretagens senaste undersökning.
Bilden innehåller tre emblem med olika texter och designer men i en liknande stil. De är utmärkelser. Varje emblem har text på svenska som indikerar prestation relaterat till året 2024.
2 av 2 Skanska är nummer ett i Karriärföretagens senaste undersökning.

Skanska tar hem förstaplatsen och rankas som Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland alla karriärföretag. Vi är också nummer ett bland de seniora högskole- och civilingenjörsstudenterna. Placeringar som vi är väldigt stolta över.

– Jag tycker det är så roligt att Skanska blivit framröstade till årets mest attraktiva arbetsgivare bland studenter. Ett tydligt bevis på att vårt strategiska arbete med att säkerställa en inkluderande arbetsmiljö ger resultat. Genom arbetet skapar vi tillsammans en plats där alla ges utrymme att växa och utvecklas, det är så vi attraherar framtida kollegor till oss säger Skanska Sveriges HR- och kommunikationsdirektör Jonas Andé.

Om undersökningen Topp 10 Student

Karriärföretagen genomförde en omröstning i maj 2024 i syfte att ta fram de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige enligt studenter inom de fyra kategorierna: Ekonomer, IT, Civilingenjörer och Högskoleingenjörer. Förutom "Topp 10 Student" presenterar de även ett totalt resultat i "Topp 5".

Läs mer om undersökningen på Karriärföretagen

Senast uppdaterad: 2024-06-14