c

Priser för karriärsidor och rekryteringskampanj

Skanska tog emot priser på årets Magnet Awards för sitt employer branding-arbete i form av en rekryteringskampanj och nya karriärsidor.

Karin Levander Employer Branding, Karoline Spångberg Norlander Kommunikationschef, Anna Wenner HR-direktör, Matilda Schön Employer Branding.

Magnet Employer Branding Awards har som syfte att lyfta fram de bästa kommunikationslösningarna från svenska arbetsgivare. Den 7 december hölls galan på Fotografiska muséet i Stockholm och representanter från Skanskas kommunikations- och employer branding-team var plats.

Vi är stolta mottagare av ett silver i klassen "Årets karriärsajt" för våra jobb-sidor som lanserades i mars i samband med den nya externa sajten skanska.se. I klassen "Årets kampanj Young Professionals" blev det ett brons för vår rekryteringskampanj där vibygger.skanska.se ingick som en del.

Juryns motiveringar:

Årets karriärsajt: Skanska ”Nya karriärsidor”

En ”mobile first-värld” ställer helt nya krav på karriärsidorna. Denna smarta och överskådliga karriärplattform tar verkligen höjd för den verkligheten. Vi prisar en responsiv och lättnavigerad karriärsajt som matats med korta och kärnfulla budskap och underhållande rörligt material. Det ger en fin mobilanpassning som hjälper till att öka trafiken till sajten och engagemangsnivåerna hos besökarna.

Årets kampanj Young Professionals: Skanska med ”Rekryteringskampanj”

En mångfacetterad och väl integrerad kampanj där ett flertal punktinsatser sammansvetsas till en helhet som visar till en väl genomtänkt strategi och kreativa höjdpunkter. Extra eloge till Arabiska byggordlista som på ett begåvat sätt både sänker språkbarriärströsklar, kommunikation och relation mellan människor.

Mer information om galan och övriga pristagare finns på www.magnetawards.se.

Senast uppdaterad: 2017-12-08

Rekommenderad läsning