c

Frågor och svar förkvalificering

Glömt inloggningsuppgifter?

Du använder din anmälda e-mail som användar ID vid inloggning. Har du glömt ditt lösenord, återställ via länk, som du hittar under ’’Logga in’’.

Jag har fått ett nytt konto men hann inte aktivera det inom 24 timmar

Gå in på sidan Leverantörsportalen | skanska.se och klicka Logga in till Leverantörsportalen. Använd din e-mailadress (som du fått din inbjudan till) och klicka Glömt Lösenordet

Kontakta Affärsstöd om du behöver support

Hur länge är förkvalificeringen giltig?

Förkvalificeringen är baserad på utgångsdatumet för leverantörens ansvarsförsäkring. När försäkringen löper ut bedöms förkvalificeringen som ogiltig/utgången.

Hur uppdateras en utgången förkvalificering?

Läs mer om hur förkvalificeringen uppdateras här.

Hur ser leverantören att förkvalificeringen har godkänts i granskningen?

Leverantör loggar in i Leverantörsportalen för att se om förkvalificeringens status. Om förkvalificering innehåller felaktigheter, får leverantör ett mail med en returorsak. Efter åtgärd från leverantör, skickas förkvalificering in igen, av leverantör.

Kan någon på Skanska bifoga dokumenten i leverantörsportalen?

Nej, det är endast leverantören själv som kan bifoga dokumenten.

Finns det manualer på engelska? Are there manuals in English?

Ja, det finns manualer på engelska här
Yes, you find the manuals in English here.

Senast uppdaterad: 2025-02-05